Jeg brukte Google reader til å søke etter blogger jeg er interessert i å holde meg oppdatert i. Her er noen eksempler:
Abonnementer:
Den gangen vi hadde Fronter som læringsplattform abonnerte jeg på mine favorittnettaviser i Fronter gjennom RSS- funksjon.
Mine medstudenter har jeg valgt å følge på ulike måter for å finne ut hvordan dette fungerer. Jeg har delvis kjennskap til både Twitter, Google, Nettlog og Blogger, men har ikke brukt noen av de særlig aktivt tidliger. Eksempelvis har jeg hatt en inaktiv Twitterkonto siden 2009 og statusen min der er slik ved dags dato:
Det var jo ikke så rart siden jeg har hatt en beskyttet konto inntil dette øyeblikk. Jeg åpner nå og velger noe og noen å følge. Det er ikke sikkert jeg kommer til å skrive noen spennende innlegg med det første likevel, men når jeg har noen gode tanker å dele med omverdenen skal jeg begynne å "twitre". Jeg må innrømme at jeg er langt flittigere til å bruke det sosiale mediet som kalles Facebook. Mitt inntrykk er at Twitter stort sett har dreid seg om stalking av kjendiser og et sted å legge ut ting om fyll og tull, men det er godt mulig at Twitter kan brukes til å dele pedagogiske tanker, ideer og refleksjoner?
Jeg endrer følgerprofilen min og prøver ut ulike RSS- muligheter:
Jeg vet ikke om jeg vil bruke RSS med det første i barneskolen, men jeg ser muligheten til å få elevene til å finne det de er interessert i, de tema vi jobber med og andre ting vi trenger i undervisningen uten at de trenger å søke etter det hver dag. Vi jobber nå med massemedier og har hatt avisuke og jeg ser absolutt muligheten for at elevene kunne ha abonnert på nettutgaven av aviser.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar